Na Cres a Lošinj – Deník: den 2. a 3.

ubytování Chorvatsko

Cres je krásný ostrov. Přesvědčili jsme se o tom už první den, když jsme jím projížděli do Beli. Skryté pláže položené hluboko pod silnicí lákají k romantickému koupání, vysoké kopce zase k jejich zdolání za účelem nádherných výhledů. Těšili jsme se na další den, ale počasí nám poněkud zamávalo s našimi plány.

Den 2. (10.9.)

Výlet do pobřežního městečka Valun

Je zataženo a na koupání chladno. Předpověď nelhala, bohužel. Vyrážíme na průzkum dvou vesniček, které nám byly doporučeny. První z nich je Valun. Leží u moře a najdete tu dvě krásné pláže, příjemnou promenádu s vyhlášenou restaurací, přístaviště s loděmi a nedaleký kemp. Ve městečku panuje poklidná atmosféra.

Valun

Začíná pršet a úzká promenáda se zaplňuje deštníky. Míříme k autu a úzkou silnicí obehnanou z obou stran kamennou zdí jedeme do naší dnešní druhé cílové destinace: vesnice Lubenice, která je postavená vysoko na skalách.

Klikatou silnicí do skalního města Lubenice

Silnice je tak úzká, že se dvě auta vedle sebe nevejdou. Mohou se vyhnout na lehce rozšířených místech ležících cca 100 metrů od sebe, kam většinou vozy musí docouvat. Dorážíme na parkoviště, déšť ustal. U věže na začátku města najdete malou stylovou kavárnu s občerstvením. Capuccino mají vynikající, je tu k dispozici několik zajímavých knih o vesnici, které si můžete prohlédnout.

Lubenice

V samotném městečku je ještě několik restaurací, z nichž však dnes funguje jen jedna. Buď je to kvůli počasí, nebo tím, že skončila hlavní sezóna. Když jsme seděli v kavárně, nepršelo. Jakmile jsme vyšli ven na prohlídku města, spustil se pořádný liják a vítr. Deštník byl v takovém počasí téměř nepoužitelný, kameny klouzaly. Došli jsme až k vyhlídce, kde je možné dalekohledem pozorovat okolí. Dnes jste však mohli pozorovat jedině hustou mlhu v dálce.

ČTĚTĚ:   Paklené ostrovy - pohodová dovolená

Hluboko pod Lubenicí leží malá pláž, ke které vede cestička. Nedaleko najdete ještě další pláž, u které máte možnost vplout do Modré jeskyně (Plave grote). Jeskyně prý bývá nejkrásnější odpoledne, kdy do ní dopadají sluneční paprsky a zahalí ji do modré barvy. Určitě se jedná o krásný zážitek, bohužel my dnes místo do jeskyně spěcháme raději zpět do auta, abychom z toho všeho nedostali ještě rýmu.

Večerní procházka a pizza

Večer déšť ustává, jdeme do města. Cres má několik kilometrů dlouhou pobřežní promenádu s malými plážičkami (samozřejmě nyní vylidněnými), což představuje příjemné místo na večerní procházku. Večer zakončujeme v pizzerii. Chorvati umí moc dobrou pizzu, což nás vzhledem k historii země ani nepřekvapuje.

Zítra má být ještě hůř než dnes. Tentokrát už tomu věříme!

Den 3. (11. 9.)

No stress in Cres…more or less – to je motto města. Dnes jsme zůstali ve Cresu (bez stresu). Prší celý den. Jediná naše aktivita byl nákup v Plodine (největší supermarket ve městě) a odpolední procházka městem, protože déšť na chvíli ustal. Při nákupu jsme zjistili několik zajímavostí: cigarety tu stojí přibližně stejně jako u nás, pivo v plechovce i v lahvích má podobnou cenu – okolo 7-8 kun, lahev vína pořídíte od 30 kun výše.

Co mě zarazilo nejvíc, jsou ryby. V Cresu není rybí trh, ale ryby neseženete ani v obchodě. Jedině mražené za nehoráznou cenu okolo 60 kun. Na to, že jsme na ostrově obklopeni mořem, tedy nic moc.

Ztraceni v uličkách starého Cresu

Město Cres je malé a krásné. Úžasné jsou úzké uličky v historickém jádru města.

Cres

Auto se sem samozřejmě nevejde, hodně se používají kola a motorky. V labyrintu uliček je jednoduché a celkem i příjemné se ztratit. Z malebných dvorků voní jídlo i květiny a o hezké fotky rozhodně nemůže mít nikdo nouzi. Přestože není zrovna vedro, dáváme si zmrzlinu a předstíráme, že je léto v plném proudu. Posedáváme v centru města a sledujeme poklidný okolní život.

ČTĚTĚ:   Recenze: Hotel Labineca - pěkný hotel

Večer zamíříme do fish baru, který mimochodem vřele doporučuji. Našli jsme ho náhodou mezi Památníkem padlých hrdinů a malou městskou bránou. Sympatický námořník nabízí pivo, víno, smažené ančovičky, olihně, malé rybky, hranolky. My jsme si dali ančovičky a olihně a bylo to vskutku moc dobré: málo mastné, pokapané citronem, podávané s bagetkou. Porce olihní stojí u námořníka 45 kun, porce ančoviček 25 kun. Pokud bude příležitost, určitě zajdeme zase!

Zítra už má být o něco lépe a potom už očekáváme jasno. Opalovací krémy a plavky máme stále v pohotovosti, tak už aby to bylo!

levné apartmány Cres
Ubytování v Cresu

Ohodnoťte

4 Responses to Na Cres a Lošinj – Deník: den 2. a 3.

1. Marta Pekárková

Byla jsem už před léty 2 krát super

2. Lenka Lenuška Glogarová

Mohli byste dát nějaké informace a fotky o ostrově Pag? Rodina tam v pondělí odjela,já bohužel musela že zdravotních důvodů zůstat doma 🙁 jsou v novalje…

3. Momentálně jsme na ostrově Lošinj, pokud chcete informace o ostrově Pag, zadejte si na stránce „Pag“ do vyhledávače, jistě se vám nějaké zajímavé články zobrazí 🙂

Klikněte přes kterou službu chcete vložit komentář