Na Cres a Lošinj – Deník: cesta a den 1.

ubytování Chorvatsko

Letošní rok jsme se rozhodli pro Chorvatsko. Pořád o něm čteme, jak je oblíbené, navštěvované, krásné, úžasné a blízko. V 5 ráno startujeme na Žižkově auto a vybavení šnorchlem, nafukovacím lehátkem, plavkami, ale pro jistotu i svetry vyrážíme na naší letošní opožděnou dovolenou. Je 8. 9. a v Čechách je počasí okolo 24 °C.

Cesta – dálnicemi i malebnými rakouskými vesničkami

Jako cíle naší dovolené jsme si vybrali ostrovy Cres a Lošinj. Máme půjčenou navigaci, která nám našla cestu na ostrov Cres do města Cres za 10 hodin. Nakonec jsme jeli 13 a ne vždy po dálnici. Jeli jsme na České Budějovice a Linz, v Rakousku u výpadovky na jakýsi Trieben se navigace rozhodla, že nás z dálnice stáhne. A tak jsme se najednou ocitli v podhůří Alp, projížděli klikatými silnicemi, horskými průsmyky, navštívili nespočet krásných rakouských vesniček a dokonce jsme jeli úzkou silničkou se zákazem vjezdu.

Cesta do Chorvatska

Pro ty, kdo nespěchají, však cestu doporučuji, protože je opravdu, na co se dívat. Působivý přejezd z Rakouska na Slovinsko byl za městem Klagenfurt vysoko v horách. Potom už se jelo klasicky po dálnici, sjezd na Chorvatsko a hurá na Istrii.

Trajektem na ostrov Cres

Přivítalo nás jasné počasí s teplotou okolo 22 °C. Na pobřeží Istrie v Ičiči jsme si vybrali kuny a pokračovali směr trajekt do Brestova. Trajekt společnosti Jadrolinja nás za necelou půlhodinu odvezl na ostrov Cres. Trajekt můžete platit v kunách, eurech i platební kartou. Jedna cesta pro 2 osoby a auto stála 151 kun.

Trajekt na Cres

Bydlíme v soukromém apartmánu v klidné uličce kousek od centra města Cres. Majitelka miluje kočky: jsou na obraze, na polštáři a hlavně na živo v počtu asi 5. Oblíbila jsem si Angelinu.

Je pátek, a tak vyrážíme do centra na skleničku. Překvapily nás ceny vína, které jsou srovnatelné s těma u nás a ceny piva, které jsou naopak o dost vyšší. Půllitr piva v restauraci stojí okolo 17 kun, 2 deci stáčeného vína (přesto moc dobrého) 12 kun. Panák rakije je ještě levnější, ale kvůli tomu tuto ultra silnou pálenku rozhodně pít nebudeme.

ČTĚTĚ:   Vstupné do národních parků Chorvatska 2012

Den první: Beli

Vstáváme, je polojasno, takže vyrážíme na první výlet: do města Beli a jeho krásnou pláž.

Na severu východního pobřeží ostrova leží nádherné a starobylé městečko Beli, kde se snad opravdu zastavil čas. V ulicích najdete opřené moderní kolo, voňavé prádlo na sušáku, občas slyšíte rádio, ale kromě turistů tady nepotkáte ani živáčka. Město leží na kopci jako třešnička na dortu. Úplně navrchu stojí kostel s věží, která městu dominuje. Nejsou tu kavárny, samozřejmě ani obchody, jen dole pod městem je jediná restaurace.

Beli

Pokud sjedete 18% klesáním dolů k moři, najdete tam krásnou oblázkovou pláž, kterou ohraničuje skála, po které se dá přejít ještě na další malou skrytou pláž. U pláže v Podbeli je kemp, tudíž tu najdete i veškeré vybavení, jako je WC, bistro a restaurace, malý obchod. Dá se tu příjemně strávit den, který ve finále můžete zakončit jednou z mnoha procházek, která vedou v okolí města Beli. Dojít se dá k jednomu z několika labyrintů, projít se po římské cestě se starobylým mostem, udělat si snímky místních ovcí.

Večerní pohoda na molu a čiváky

Jelikož jsme včera ochutnali mnohé místní alkoholické nápoje, dnes (přestože je sobota) jsme se rozhodli pro klidnější večer.

Cres

Jdeme se podívat k přístavu a vychutnáváme si pivo Ožujsko na mole. Nevím, zda se může pít alkohol na veřejnosti, ale tady projde minimum lidí, kteří na nás ani nedohlédnou.

K večeři si děláme doma připravené čevabčiči, kterému my říkáme „čiváky“. Čiváky můžete koupit předpřipravené v syrovém stavu v obchodě a pak je jen osmahnete na pánvičce. K tomu místní vynikající ajvar (omáčka z paprik a rajčat), zelenina a chleba a vynikající večeře na příjemné soukromé zahrádce je na světě.

ČTĚTĚ:   Jak na jachting v Chorvatsku? Je to snažší, než si myslíte!

Počasí na zítra hlásí zataženo a déšť. Plánujeme jet k moři, protože téhle předpovědi prostě nevěříme. Tak uvidíme!

levné apartmány Cres
Ubytování na Cresu

Na Cres a Lošinj – Deník: cesta a den 1.
5 (100%) 2 hlas[ů]

5 Responses to Na Cres a Lošinj – Deník: cesta a den 1.

1. Kamila Šafková

My jsme též v Chorvatsku(poprvé v září)dopoledne počasí vypadalo nic moc,tak jsme jeli do Splitu a bylo to super.Po návratu kolem třeti hodiny jsme se vydali na pláž a za pul hodiny utíkali před deštěm.Moc bychom si přáli,aby bylo zítra hezky.

2. Jana Zobalová

Tak to jsme asi na stejném místě,my sice byli jen v Trogiru,ale dopadli jsme stejně,bouří do ted………..

3. Olina Mádlová

Tam je nádherně…krásně si to užijte 😉

4. Peťa Hofmanová

my jsme v Selci a od včerejška prší prší a prší poprve mame v zaří takovou smulu na počasi:-(

5. Jan Ctvrteckaj

Každý rok je to trochu jinak bohužel tak to je a nikdo to nezmění

Klikněte přes kterou službu chcete vložit komentář