Luční vrchol Vela Pliš

ubytování Chorvatsko

Kolem národního parku Risnjak je plno bohatých lesů, které nabízejí několik lučních vrcholků s překrásným výhledem na Jadran. Výstup na Vela Pliš je relativně rychlý a díky severní poloze vrcholu jej můžete podniknout i odpoledne. Navíc poslední část trasy je po hřebenu, což ocení především rodiny s dětmi.

Necelých pár metrů od odbočky na Delnice k horské chatě Platak se nachází na pravé straně cedule s nápisem Vela Pliš. Nastoupíme tedy na tuto cestu a vychutnáváme si příjemnou trasu lískovým lesem, jenž poskytuje dostatek stínu i během parného dne.

Kvarner_Osor_webDojdeme nahoru do kopce až k zarostlým schodům, které necháme za sebou po levé straně. Postupem času se cesta rozšiřuje a klikatí. Po několika minutách stoupání se předními objeví výhled na záliv Kvarner. Všimnout si také můžeme našeho cíle, vrchol Vela Pliš. Projdeme kolem betonového kolosu a postupujeme směrem do lesa. V bukovém lese se cesta poněkud rozšíří a my opustíme původní cestu a nastoupíme na cestu, která nám ji kříží. Ukazatel nám může sloužit velký kámen s nápisem Vela Pliš a červeným označením.

Jdeme podle ukazatele doprava po strmé luční cestě. Po krátké chvíli se dostaneme na luční hřbet a obrátíme se směrem vlevo. Po cestě se můžeme kochat okolními květinami a mohutnými stromy. Po čase se dostaneme na rovinaté území, kde se nachází kamenný mužík a kousek pod ním se nachází pamětní kniha. Rozhlédněte se po okolí a kochejte se výhledem na ostrov Krk a istrijské pobřeží. Kolem dokola se nachází spousty dalších přírodních krás, jako je ostrov Cres, Lošinj a skalnaté pohoří Velebit. Poté co si odpočineme a nasákneme energií tohoto kouzelného místa se můžeme vrátit po trase, po které jsme přišli až k výchozímu bodu.

ČTĚTĚ:   Od kolika můžu řídit v Chorvatsku ?
Ohodnoťte

One Response to Luční vrchol Vela Pliš

Klikněte přes kterou službu chcete vložit komentář